.

Share |

.

Masukkan NAMA dan EMEL anda untuk dapatkan laporan PERCUMA!
Nama:
Email Utama:

Kesilapan setiausaha telah menjana $ 1 juta dollar!

Stan Miller mengumpul kata-kata pujangga. Beliau mula mengumpul ketika berumur 16 tahun lagi sehinggalah selepas berkahwin. Semasa perayaan Krismas, beliau dan isterinya berhasrat untuk mengumpul kata-kata pujangga dan cerita untuk dijadikan hadiah krismas kepada kawan-kawan mereka. Beliau pergi ke kedai cetak dan bertanya berapakah harga cetakkan untuk 100 buah buku.
Setiausaha kedai tersebut memberitahu adalah lebih murah jika mencetak 1000 buah buku sekaligus. Beliau membeli harga $1000 untuk 1000 buku cetakkan. Stan tertarik dengan harga tersebut dan memesan 1000 buah. Tetapi apabila diterima bil pertama, harga ialah $10,000 dan bukannya $1000! Setiausaha tadi telah tersilap meletakkan angka kosong!


Stan dan Sharon merasa sungguh sugul. Dalam keadaan terdesak, Stan membawa beberapa buku ke kedai buku di universiti tetapi mereka tidak mahu menjualnya. Tetapi pengurusnya bersetuju supaya Stan meninggalkan beberapa buku tanpa mengambil wang pendahuluan. Apabila Stan datang beberapa minggu kemudian, semua telah habis.... memeranjatkan mereka semua buku tersebut laris seperti goring pisang panas dan sehingga kini lebih 1 juta buah buku telah terjual. Kisah ini berlaku 25 tahun dahulu dan sehingga kini buku tersebut masih dijual. Kesilapan yang dilakukan oleh setiausaha telah menghasilkan jutaan dollar. Buku tersebut bernama Especially for Mormons, sehingga kini terdapat 5 edisi pujangga, cerita sebagai inspirasi kepada pembacanya.

Untuk mendapatkan pelbagai idea buat duit dan kisah kejayaan selanjutnya sila dapatkan ebook Formula Luar Biasa sekarang di sini. Anda juga boleh buat duit dengan menjual ebook ini. Setiap 1 jualan anda akan mendapat RM100.00 Ingin dapatkan laporan percuma sila klik di sini. Apa tunggu lagi ?